مدیریت و برنامه ریزی یک عروسی ایده آل

نوشته شده توسط:ع6غ5فق قفث | ۰ دیدگاه

عنوان: نحوه انتخاب بهترین مرکز تشریفات عروسی

این مقاله درمورد انتخاب بروزترین آتلیه عروس می باشد

مدیریت و برنامه ریزی یک عروسی ایده آل به عروس و داماد در برگزاری موفق مراسم جشن عروسی شان کمک میکند و میتوانند مراسم منحصربفردی داشته باشند.

سفره عقد، آرایشگاه، آتلیه عکاسی، نورپردازی، میز شام و ده ها مورد دیگر باید در یک مجموعه منظم قرار بگیرند تا یک مجلس عروسی درست و حسابی برگزار شود. شاید به یادماندنی ترین شب زندگی هر کسی مراسم عروسی اش باشد؛ مراسمی که تکرار نمی شود و همه دل شان می خواهد به بهترین نحو ممکن برگزار شود البته گاهی رقابت و چشم و هم چشمی هم وجود دارد که کار را سخت تر می کند. فهرست مهمان‌ها را بازبینی کنید. اگر تعدادی از مهمان‌ها به هر دلیلی برای اجابت دعوت‌تان عذر آوردند آنها را از فهرست مهمان‌ها حذف کنید و تعداد نهایی را به برگزار کننده یا موسسه تهیه غذا گزارش دهید.

خدمات پوست و مو را شروع کنید. اگر لازم است موهای‌تان را برای روز عروسی رنگ، کوتاه، پرپشت، کم‌پشت کنید یا خدمات موقتی پوست نیاز دارید باید به موقع اقدام کنید تا تغییر ناگهانی ظاهر چند روز قبل از عروسی سبب ایجاد ظاهر ناخواسته نشود و اگر ظاهر جدید را دوست نداشتید بتوانید در مدت باقی‌مانده آن را اصلاح کنید.
لباس‌تان را به تن‌تان اندازه کنید. از 2-3 ماه قبل که لباس را خریده‌اید ممکن است کمی چاق‌تر یا لاغرتر شده باشید لباس را دوباره بپوشید و هرجای آن که به تن‌تان بد می‌ایستد را به کمک خیاط اصلاح کنید.

 هماهنگی‌های نهایی را انجام دهید. قراردادهایی که در جعبه عروسی جمع شده را بیرون بیاورید و به تک تک خدمات دهندگان تلفن کنید و درخواست‌های نهایی راه به آنها بدهید و برای بار آخر با آنها اتمام حجت کنید سپس تلفن را زمین بگذارید و برای داشتن روحیه عالی در جشن عروسی‌تان شرایط آرامی را برای خود مهیا کنید.
 
کارها خیلی ساده و با مدیریت پروژه هر مجلس عروسی در ۲بخش انجام می شود. یکی مدیریت وسایل و اقلام است و یکی مدیریت زمان. در بخش اول باید برنامه ریزی کنیم که چه احجام و وسایلی برای دکوراسیون و تزئینات باید به محل برگزاری مجلس منتقل شود مثلا چه گل هایی لازم است، چه تعداد باید روی هر میز قرار بگیرد و چه رنگ هایی باشد. بهتر است همه چیز بیش از آن چیزی باشد که قول داده ایم و کیفیت بهتری هم داشته باشد تا رضایت صاحبان مجلس در حد عالی و ایده آل تامین شود. بخش دوم زمان بندی است. تمام جزئیات مراسم، از آرایشگاه تا فیلم و عکس و زمان مراسم عقد و حتی ساعت شام، چند بار کنترل می شود تا همه چیز منظم باشد و طبق زمان بندی پیش برود.

 

تنوع طلبی کار ما را مشکل کرده

در اروپا و ایالات متحده۲ نوع مجلس برگزار می شود. در نوع اول سالن های ویژه برای هر نوع مجلس عروسی پیش بینی شده و آماده است. برگزارکنندگان فقط یک سری کارهای خاص انجام می دهند. نوع دوم برای خاطره انگیز شدن مجلس فضایی مثل یک باغ را انتخاب می کنند که متفاوت باشد و طراح آن را تزئین می کند. کار ما در ایران به سبک دوم آن ها شبیه است. اینجا گاهی مجبوریم یک مخروبه را تحویل بگیریم و برای عروسی آماده کنیم یا مثلا باغ هایی که عروس و داماد انتخاب می کنند هیچ امکاناتی ندارد.

حتی باید فکر برقش را هم بکنیم. البته باید بگویم مجالسی که در اینجا برگزار می شود کیفیت بالاتری دارد. نمونه هایی بوده اند که خودشان قضاوت کرده اند، مثلا عروس و دامادی که از انگلستان آمده بودند و عقیده داشتند مراسمی که در ایران برای شان برگزار شده بهتر است یا موردی که برادر عروس بعد از ۴۰ سال از ایالات متحده آمده بود و مجلس ایرانی را بهتر از مجالسی که در آنجا شرکت کرده بود می دانست. در ایران سرعت تغییرات خیلی زیاد است. از ظرف های پذیرایی تا نوع میز و صندلی همه دائما در حال تغییر است و این هزینه ها را افزایش می دهد. در کشورهای دیگر این طور نیست. سال ها از یک نوع میز و صندلی یا سرویس ظرف استفاده می کنند. تنوع طلبی ایرانی ها کار را سخت می کند. امیدوارم به جایی برسیم که سرعت این تغییرات کمتر شود چون هزینه های زیادی به عروس و داماد تحمیل می کند. به نظر من لزوم یک مراسم خوب تغییر نیست. گاهی هم پیش آمده که در خارج از ایران مراسمی را برگزار کرده ایم که البته برای صاحبان مجلس مقرون به صرفه نیست و گران تر در می آید ولی این افراد به این نتیجه رسیده اند که کارهای ایران خاص تر است و حاضرند هزینه کنند. به هر حال در این موارد چیزی که در مراسم های خارج از ایران بیشتر نمود دارد مدیریت است. لازم نیست اکسسوری ها را از اینجا به آنجا ببریم چون همه وسایل مورد نیاز آنجا وجود دارد.

در این مقاله درمورد  انتخاب بهترین آرایشگاه عروس اشاره ای شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

در این وبلاگ مطالبی در مورد اخذ اقامت و مهاجرت,دکوریشن و مراسم ازدواج ارائه میشود.مطالب دکوریشن در این وبلاگ در زمینه دکوراسیون و غیره می باشد.در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت مطالبی در مورد مهاجرت به استرالیا , اخذ اقامت استرالیا و غیره ارائه میشود.مطالب مراسم ازدواج نیز با موضوعات تشریفات مجالس ,برگزاری مراسم و ... در وبلاگ منتشر میشود.